Sunday, July 02, 2006

قال مظاهرة في الازهر قال....
رحت يوم الجمعة اللي فاتت اصلي في الازهر واحضر مظاهرة التضامن مع فلسطين واللي بيحصل فيها .
وياريتني ماروحت ولا وقفت في الحر ولا دفعت الخمسة جنيه علشان الركنة وخلتني في بيتنا ولبست البواب بتاعنا لبس الامن المركزي وماخلتيش حد يعدي من قدام البيت برضو وقعدت قدام ابويا يقول كلمتين عن فلسطين واننا حانعمل ونسوي وخليت امي تهتف كلمتين اي حاجة وانا قعدت اهتف والم جيراني في اودت الجلوس بتاعتنا والبوابين يقفوا حواليها واهتف اللي في نفسي على الاقل في التكيف ولا المصاريف دي.والنتيجة برضو حاتكون واحدة واطلع نفس الشحنة اللي عاندي من التعاطف مع الفلسطينين في غزة .
مش هما عملوا كده يومها اول مالشيخ خلص الخطبة قاعدوا يهتفوا ويقول كلمتين حلوين وبعدين خرجوا في سلام آمنين قال ايه عملوا مؤتمر.
اللي انا كنت متوقعوا وفاهموا ان الناس اللي راحت بغض النظر انهم قطيع الاخوان المسليمن (فينك يا استاذ خسن تلم ناسك اللي فرطوا من بعدك ) انهي يمعلموا مظاهرة حاشدة مع البقية من الناس اللي عايزة وحسه بالمصيبة ويطلعوا بره ويمشوا امام كل الناس ليعلنوا اي انبطاح وصلنا في مساندة اهم قضية عايشين فيها وبيها . ولا انهم يتلموا في صحن الجامع علشان يطلعوا الشحنات الزيادة .انا كدهكنت افتخر واقول انا انضربت و طلع ميتيني علشان حاجة تستاهل .على العموم لسه بدري اوي يا ناس قدمها كتير لحد ماتكون من دم ولحم.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home